2. RASHOMON SİNEMA GÜNLERİ

Sinemamız kapılarını tekrar açmalı paylaşımlarımızın yoğunluğunda ve heyecanında kaldığımız yerden devam etmeli…
Küçük değişiklerle…
Bu sefer 15 film seçmek yok evet yönetmen seçeceğiz ve filmlerini bulabildiğimiz oranda kim ne kadar bulabiliyorsa listeye ekleyecek sonunda tamamlanan listeyle projeksiyon dönmeye başlayacak belirli gün ve saatte hep beraber salonumuzun dev ve enerji yüklü ekranında yönetmenin tüm filmlerini izleyecek ve her yönden bize çok şeyler katacak güzel bir paylaşımda gerçekleşmiş olacak…
Filmleri bulmak için süremiz 1 hafta olmayacak bu birkaç haftaya da sığdırılabilir tamam dendiğinde başlayacağız…
Ne dersiniz sinema salonumuz için var mısınız yok mu…









Sinema salonumuz için ben varım. Küçük değişikliklerle ilginç bir seyir keyfi yaşayabiliriz.
…
Ben de varım diyorum. Ayrıca fikir için kutlarım.
rashomon kadir oscar şimdilik biz bize yola çıkalım umarım seyircileri bol bir salonumuz olur…
şimdi sıra yönetmen belirlemede … ilk beşi yazıyorum…
Robert Bresson
Luis Banuel
Tony Gatlif
Gregg Araki
Ken Loach
hangi yönetmenden başlayalım…
Güzel bir fikir milşin. Ben de varım. Yalnız burada en önemli sorun “kimi” filmlere ulaşabilmekte…
Bir de önerim olacak sevgili arkadaşım: Üst üste “aynı” yönetmenin filmlerini izlemektense, sirkülasyon halinde gider isek sanki daha iyi olacak gibi. Ama bu benim düşüncem tabi. Çoğunluk nerede uzlaşıyorsa o olmalı.
Bu arada yorumları bu topik çatısı altında mı yapacağız yoksa her zamanki gibi müstakil mi olacak? Topiğin sadece ana yönlendirici olduğu ikinci şık daha evla duruyor ama yine hep beraber kararlaştıracağız sanırım.
Hepimize kolay gelsin!
Yukarıdaki yönetmenlerden Gregg Araki’ye yabancıyım. Tercihim o yönde…
Yorumlama konusuna gelince, bence de müstakil olmalı. O süreçte katılımcılardan biri, o film için bir başlık açar, diğerleri de yorumlamalarıyla katkıda bulunur. Önceki sinema günlerinde birçok değerli filme dair yapılmış birçok değerli yorum bulunmakta. Lakin bu filmler, sitenin film indeksinde bulunmadığından kişiye kaynak oluşturma açısından sıkıntı yaratabiliyor. Hatta önceki sinema günlerinde yapılmış yorumların da, farklı başlıklar altında yeniden tasarlanması taraftarıyım.
Üçüncü paragraftaki önerimi geri alıyorum, unutun gitsin.:) Değerli Oscar’ın başlığımıza kaynaklık eden topiği de gelince şimdi aklıma… Yorumlar başlık dışı yapıldığında, antetteki “Sinema Günleri” ibaresinin bir anlamı kalmıyor sanki. Nihai amaç birlik olmak, bir “salonda” toplanmak olunca…
Öneriyi, hani filmlerimizin -zamanla birlikte- uzun yazılar arasında “kaynayıp” gitmelerindense, ayrı bir çatı altında her daim göz önünde yer almalarının daha iyi olacağı düşüncesiyle getirmiştim. Darılma lütfen sevgili milşin.:)
örneğin breeson seçildi diyelim ondan 1 film seyredip banuele mi geçeceğiz ondan da örneğimn araki ye mi sirkülasyondan kasıt bu mu yoksa daha farklı birşey mi…
yorumlar meselesi hımm bilemiyorum arkadşlar ne düşünürler bu konuda …
Biraz daha erken yazsaydın ya şunu sevgili Oscar.:) Şimdi ben arada kalmış oldum. En iyisi diğer arkadaşlarımızın da fikrini alalım, ona göre rotamızı belirleyelim.
Sevgili milşin’e bu güzel yaratısından ötürü tekrar teşekkür ediyorum.
Aşağı yukarı… Aynı yönetmeni süreç içerisinde elbette mükerrer alalım ancak “üst üste” yoğunlaşmayalım derim. Bu benim fikrim tabi. Eğer bu yönde başka bir teklif gelmez ise başlıktaki önermeye göre gidelim.
müstakil olsun diyorsanız müstakil olsun arkadaşla…r darılmak mı yapma lütfen :))
bende şöyle bir öneri gtireyim başlık konusu seçilen yönetmen olsun mesela robert bresson ve filmleri … ama o zamanda oscarın belirttiği sorun oluşacak indeksleme … bilemiyorum ne yapsak … o filme başlık açılsa ilk etapta boş mu olacak başlık yorumlarla mı dolacak …
Şu yazıların kaynayıp gitmesi konusunda katılıyorum sevgili Okaliptus, bilmem Milşincim ne düşünür. Şöyle ki, atıyorum 4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün hakkında o kadar güzel yorumlar yazılmıştı ki…Şimdi o film sitede sanki yok gibi. Başlık altında çok fazla film olduğundan bir filmin bulunması güçleşiyor. Oysa ayrı başlıklar altında açılmış olsaydı, bugün Yumurta hakkında ya da Ruhların Juliyet’i hakkında bi yazıya ulaşılmak istendiğinde anında indekse bakılıp bulunabilirdi.
Bir diğer konuya gelince… Ben yönetmen yönetmen gidilmesi taraftarıyım. Tabi çoğunluğa da uyarım…
hım oscar kadir rashomon sizler ne düşünüyorsunuz yönetmenin üstüste izlenmemesi hakkında …
Dediğin şekilde, yani ‘Yönetmen ve Filmleri’, arşivleme konusunda sıkıntı yaşamayız sevgili milşin. Yönetmenler kategorisinde işte atıyorum Robert Bresson tıklanır, ve o yönetmene ve filmlerine dair açılmış başlıklar görünür.
hımm o zaman atıyorum araki seçildi ilk film splendor oldu başlık konumuz splendor olacak tamam peki bu başlık boş mu açılacak yorumla mı birlikte açılacak …
Şöyle olur…Şimdi diyelim ki Araki seçildi. İki seçeneğimiz var. Önce bunu kararlaştıralım dilerseniz.
Birinci seçeneğimiz, yönetmenin her filmi için ayrı başlık; bir diğer seçeneğimiz ide Direk ‘Araki ve Filmleri’ adında bir başlık…
Diyelim ki Splendor izleyeceğimiz ilk Araki filmi. Filmi ben, okaliptus ve milşin izliyoruz. Artık duruma göre film için ilk başlığı açan, yorumuyla beraber açar ve diğerleri de ona eşlik eder.
Boş başlık konusu da olabilir aslında. Milşin işte atıyorum Splendor başlığını açar ve ön giriş yapar, tıpkı bir zamanlar trt’de izlediğimiz sinema programları gibi. İşte film vakti zamanında şöyle, böyle etki yaratmış ve bu film şu kişilerin katılımıyla izlenip yorumlanacak diye. Ardından izleyenler diledikleri zaman yorumlarıyla paylaşımda bulunur. Bu da güzel….
ayrıca ben fikrimi söylemeyi unutmuşum Tony Gatlif diyorum…
ben boş başlık olayını sevdim sadece sunum yapılır yorumlar arkasına kulağa hoş geliyor… başlıkları şimdilik 5 imiz sırayla açarız … sırayıda burda belirleriz…
tek sorun yönetmenler konusu tabi arkadaşlar diğer konularda fikirlerini yazabilirler her fikre açığız… yönetmenlerin sırayla “ulaşılabilen” filmleri mi yoksa okaliptus arkadaşımızın önerisi sirkülasyon mu…
ancak aslında oscarın ilk söylediği fikir de fena değil filmin yorumla birlikte açılması hakkında okaliptus arkadaşım sen ne düşünürsün…
Ben çoğunluğa uyarım ama; filmleri hazır etme süresi uzun sürebilir; lakin bir yönetmenin filmlerini art arda izlemek de çok faydalı ve keyifli olur diye de düşünüyorum. Artık sizler nasıl uygun görürseniz…
Süre konusunda herkes hemfikir sanırım. Bu film temin etme sürecini genişletmek gerekiyor sanırım.
Peki şayet yönetmen yönetmen gitme konusunda karar kılırsak, yönetmenin kaç (yani bir rakama ulaşmak gerekiyor mu) filmini, hangi filmlerini izleyeceğimizi nasıl kararlaştıracağız?
Bir de şu süreç konusunu da iyice netleştirmek gerekiyor sanırım…
hazır etme süresi demişken bir yönetmein 30 filmi varsa bu 30 da 30 yapacağımız anlamına gelmez zira türkçe altyazı olayı önemli birçok arkadaş için bu zaten yarı yarıya sayıyı düşürür ayrıca bazı filmleri ortak kararla liste dışı da bırakabiliriz örneğin çok da beğenilmeyeni yada herskesçe izlenmiş olanı bunları yönetmen belrrlendikten sonra tartışırız…
o zaman kadir de yönetmenin ulaşılabilen filmleri seçeneğini seçti yorumlari çin ne dersin kadir boş başlıkmı yorumla birlikte başlık mı…
süreç konusu hım önemli tabi 2 hafta desek ve ulaştığımız tüm filmleri bu başlıkta haberdar etsek örneğin 1 film bile ortak olarak elimizdeyse o filmle hemen izlemeye başlarız ayrıca bu filmelri haftada kaç gün şeklinde izleyeceğiz cmt pazar olarak 2 gün mü yoksa tek gün olarak mı izleyeceğiz tek tek izlersek bir yönetmen aylarımzı alabllir…
Evet, aylarımızı almasın. Haftada iki-üç gün daha iyi olur gibi…
evet yoğunluğa göre çok film varsa 3 az film varsa 2 yaparız…
kadir yukardaki mesajına göre yönetmenlerin tüm filmelrini seçtin diye yazdım son kararını da belirtirsin niyet okuma yapmiyim :) ayrıca yorum hakkında da görüşünü bekliyoruz boş mu başlığı açalım yorumla birlikte mi..
herkese iyi geceler bu arada ben kaçar :)
Kadir yönetmenlerin külliyatını istedi zannımca:)) Takashi Miike seçiliyormuş, biz izledikçe miike’nin boş durmayacağını hesaba katarsak, artık ellili yaşlarda bitiririz filmlerini:))
İyi geceler…
nerde kaldık hımm…
milşinTony Gatlif
oscar Gregg Araki diğer katılımcı arkadaşların seçtikleri yönetmeni bekliyoruz…
sinemalarımız kapılarını bu sefer farklı açacak… bu konuda kesinleşen bazı şeyler şunlar yorumların bu başlıkta değil müstakil olarak açılacak başlıllarla tanıtılacak olması … burda da sorun başlığın filmin adının ve sunumunun yapılması şeklinde mi yoksa diğer film yorumlarında olduğu gibi filmin yorumuyla birlikte açılması mı bu konuda kesinlik yok fikirlerinizi bekliyorum …
diğer husus bir yönetmenin tüm filmlerini izlemek mi okaliptus arkadaşımızın önerisiyle yukardaki 5 yönetmenin birer filmleri vaya 2 şer filmleri eşliğinde sirküle ederek izlemek mi… bu konuda oscar ve kadir arkadaş ilk seçeneği uygun gördü yorumları bekliyorum …
diğer bir husus örneğin zamanın birinde fasssbinder seçildi bilindiği üzere çok filmi var bu yönetmenin ama kimisi ingilizce altyazılı veya hiç bulunamıyor bunlar ortaklaşa kararla liste dışı bırakılabilir ya da ing izlemek ve yorumlamak isteyen arkadaş varsa yorumunu ayrı bir şekilde yapar yine bu elemeden sonra yönetmenin ortak alınana bir kararla da bazı filmleri liste dışı kalabilir bu bize kalmış … süre olarak 2-3 hafta diye düşünüyorum bu sürede de elde ortak olan filmler izlenebilir… haftada yönetmenin izlenecek film sayısına göre 2 veya 3 kez salonlar açılabilir bunu da yönetmenin seçimiyle birlikte kararlaştıralım…
Tekrardan merhabalar… Bir yönetmenin filmografisinin tamamına ulaşmak gerçekten güç, belirttiğiniz gibi öne çıkmış filmleri, diğer bir deyişle belirleyeceğimiz filmleri izlemekten yanayım ben de tabii ki. Bunun dışında yorumlarda sunum seçeneği benim daha yakın geldi bana, başlıktan ötürü. Yani hem filme başlamadan önce açılırsa hem filmle alakalı önbilgimiz de olur. İşte sinema tarihindeki yeri, aldığı ödüller vs. gibi. Bu arada bende seçim hakkımı Gregg Araki’den yana kullanıyorum.
Merhabalar;
Yönetmen filmografisinden belirlediğimiz filmleri izlemek daha iyi olur sanki, zira bazı filmleri bulamayabiliriz. Haftada kaç film izleneceği de önemli. Bu konuda 2 film olabilir diye düşünüyorum. Günler konusunda ise Cuma ve Cumartesi olabilir, diyorum (tabii kendimi düşünüyorum:). Filmin kısalığına uzunluğuna göre aynı gece 2 film bile izlenebilir, diye düşünüyorum (bazı filmlerin hazmını düşünürsek kısa olmasının da çok bir önemiyok:).
Filmlerin izlendikten sonra nasıl yazılacağı konusunda çoğunluğa uyarım. Ayrı başlıklar açılması fikri yerinde.
Robert Bresson ile Luis Buñuel arasında kaldım.
Ben o zaman Ken Loach diyorum:)
Selamlar herkese;
Fırsat buldukça, aranızda bulunmayı çok isterim gerçekten. Yönetmen olarak tercihim, Luis Bunuel.
Yönetmen, yönetmen gitmek taraftarıyım ben de. Fakat, biz bu 5 yönetmeni izleyene kadar bir sene geçer gibi geliyo:) O yüzden her yönetmenen 3 film izleyelim derim ben. Sonra başka yönetmenlere geçeriz.
Kimi yönetmenlerin filmografileri epeyce kabarık ve sizin de değindiğiniz gibi içlerinde erişilmesi güç parçalar mevcut. Dolayısıyla herkes ulaşamayabilir. Ve bu kabarık filmografi -Oscar da dile getirmiş- epey bir vaktimizi alabilir. (Öneriyi getirme sebebim buydu.) Dolayısıyla şimdilik “belli başlı” ve bulunabilmesi nispetle kolay olanlarla başlama teklifiniz mantıklı bence. Ayrıca xcays’ın önerisi de fena değil! Bunun dışında kalan ve üstüne hani ballı kaymak diyebileceğimiz “ekstra” parçaları da yorumlamak isteyen yorumlasın düşüncesindeyim.
Başlıkların ilkin genel bir sunu ile açılması fikri de çok sıcak geldi.
Seçim konusuna gelirsek… Ben de rashomon gibi biraz kendimi düşünerek Loach, Bunuel ya da Bresson üçlüsünden biri diyorum.:) İlk tercihim Ken Loach. Hem ondan daha iyi kim anlayacak durumumu(zu). Zira Kaurismaki’nin ‘Ariel’inin (1988) maruz kaldığı kaderi yaşıyorum şu günlerde. Dolayısıyla arşivimde hiçbir filmi bulunmayan Tony Gatlif’in ve Gregg Araki’nin çalışmalarına ulaşmak, benim için şu aşamada imkanlarımı zorlayacak bir lüks maalesef.
evet evet hareketli bir günün ardından biraz dinginlik…
yönetmen yönetmen gideceğimiz kesinleşti o halde tamam… seçilen yönetmenin bulabileceğimiz tüm filmleri diyoruz o zaman aradan atladıklarımız olabilir tabiki… xcays ve okaliptus 3 ‘er film diyorlar şerh koymuş durumdalar …rashomonun dediği gibi cuma cmt bana uyar uymayan yazarsa sevinirim… günde 2 filmde bana uyar yönetmenin filmografisine ve seçtiklerimize göre belirleriz…
sunum yapıyoruz yorumlar arkasına o da tamam…
güzel her şey netleşiyor…
ayrıca bu beşli arka arkaya seyredeceğimiz 5 li değil arkadaşlar ayrıca… seçilenin ardından bu yönetmen liste dışı kalacak ve geriye kalanlar arasından tercih edilenler diğer 5 e girmeye hak kazanacak tercih edilmeyenler bir sonraya kadar liste dışı kalacak…
xcays hoşgeldin …
umarım birçok arkadaşı katılır…
şimdi durum şu…
milşin: Tony Gatlif
oscar: Gregg Araki
kadir: Gregg Araki
rashomon: Ken Loach
xcays: Luis Bunuel
okaliptus: Ken Loach
Hoşgeldiniz…
Sinema günlerinin tekrar başlamasına çok sevindim umarım ilk sinema günleri gibi bir müddet sonra işlerliğini yitirmez ve uzun süre devam ederiz.
Milşin, sinema günleri fikrin için sana teşekkür ederim.
Benim seçimim Robert Bresson. Her ne kadar filmlerine ulaşıp ulaşamayacağımı bilemesem de, bu arayıp bulmak için iyi bir fırsat olabilir.
Bir yönetmen belirleyip, onun filmlerini izlemek bence daha uygun. Bir de yönetmenin kaç filmini izleyeceğimizi ve bunların hangileri olacağını beraber belirleyeceğiz sanıyorum.
Mesela bir ayı, bir yönetmene ayırıp haftada bir ya da iki tane belirlediğimiz filmini izlesek nasıl olur?
Sonra da yönetmenler bölümüne Milşin’in açacağı bir başlıkta yorumlar yazsak. Ya da her film hakkında ayrı bir başlık açılıp yorumlar oraya da yazılabilir.
Bu başlık altında da filmler ya da yönetmenlerle ilgili açılan başlığın linkini yazarız. O zaman hem bu başlık da bomboş kalmamış olur. Başlığı okuyanlar linklere tıklayarak okumaya devam edebilirler.
Ne dersiniz?
hoşbulduk..
nerede kaldın arkadaşım …
umarım uzun soluklu olur bu sebeple her daim ilgiyi ayakta tutmak gerek arada küçük değişimlerimize devam ederiz…
bana uyar soru için ama arkadaşlar ne der sormak gerek… ama yönetmen kesinleşti yönetmen ve tüm filmleri aradan çıkarttıklarımız hariç…
tablo karıştı :)
milşin: Tony Gatlif
oscar: Gregg Araki
kadir: Gregg Araki
rashomon: Ken Loach
xcays: Luis Bunuel
okaliptus: Ken Loach
november : Robert Bresson
şimdi durum 2 ye 2 yeni katılacak arkadaşlar ya düğümü çözer yada karmaşıklaştırır biraz daha bekleyelim yeni katılım olmazsa Gregg Araki ve Ken Loach arasında seçimimizi yaparız…
yeni katılım için ne kadar beklemek gerek bilemiyorum ama salı akşamı son olsun diyorum…
düşündümde yukarda yazdığım yönetmenlerle ilgili 5 lik listeler hakkındaki düşüncemi değiştirmek üzereyim sanrım … tercih edilenleri diğer 5 e alırsak yeni yönetmenlere fazla yer veremeyecek duruma gelebiliriz bu sebeple değişken listeler daha mantıklı geldi bana listeler değişsin ama eski listelerden 1 veya 2 tanesi bulunsun ya da hiçbiri bulunmasın 2. 5 lik liste yepyeni taze yönetmenlerle devam etsin belki 3 veya 4 te bir birleşme düşünülebilir… ne dersiniz…ayrıca 5lik listelerde en çok istene 2. yönetmende akabine izlenebilir aslında bilemiyorum düşünceleriniz nedir…
Taze listeler daha makul olur sanki…
bana da öyle geliyor 2. liste yenilerden oluşsun diyorum bende ama listelerde en çok tercih edilen 2 yönetmen de izlensin yada izlenmesin :)) 2. liste yapıldıktan sonra bir ve ikiden en çok isteneler 3. listeye alınsın orda şansını denesinler ne dersiniz…
Peki şöyle olsa; listede birinci gelen yönetmen seçilsin, ikinci gelen yönetmen ise bir sonraki listede de kendine yer bulsun.
hımm oda güzel fikir olur kabul… diğer 3 2. listeye girmeyecek ama ilerki listelerde neden olmasın arada bulunabilirler tamadır…
ayrıca arada zaman zaman küçük süprizlerde olabilir güzel olur bazı yönetmenlerin 1 veya 2 filmi olabiliyor yada çok iyi birkaç filmi yada bulunabilen birkaç filmi o yönetmenlerin bazı filmlerini 5 lik listeler halinde film seçkisi olarakta sunmayı planlıyorum renk ve tat katar … çeşit artar ama bunlar genelde yenilerden oluşacak haberiniz olsun şimdiden…
belki bir bakmışsınız bir oyuncunun 5 lik film seçkileri plan çok anlayacağınz güzel ve eğlenceli seçkiler bizleri bekliyor olacak…
Eskilerden de var öyle bir-iki film çekip efsane olan. Bu da güzel bir fikir…
Oyunculardansa, yönetmen seçkileri sanki daha güzel. En azından ben öyle düşünüyorum. Tabi arada oyuncu seçkileri de hazırlanabilir.
evet oscarcığım eskilerden de var dediğin gibi hepsi yapılır umarım…
oyuncu seçkileri zaten mezelik olacak oscar biraz şaşıtrtmak ve renk katmak niyetiyle …
bu arada iyi geceler ben artık yatsam fena olmayacak :))
İyi geceler milşin, kapılarını kapatmayı unutma sinemanın:))
Seçkilerden biri de korku ustalarından oluşur mesela. Gerçi üst üste korku filmleri izlemek bünyede ne gibi etkiler yaratır bilemiyorum:))
Güzel bir şeyler çıkıyor ortaya. Hadi bakalım…
kapı olayı tamam aklımda :))
korku ustalarından 5 lik film seçkileri olabilir örneğin argento ve bu yönetmenin 2 – 3 filmi izlenebilr yada arada çeşitli yönetmenlerden 5 lik korku film seçkileri yapılabilir… tek yönetmenin tüm korkuları bizi depresif karakterler haline getirebilir ama korkum o :))
evet bu akşam saat 8 de istekler sona eriyor bir değişiklik olmazsa Gregg Araki ve Ken Loach
arasında bir seçim yapacağız ardından film listeleri tekliflerini ve son durumu tartışacağız ..
Gregg Araki
Ken Loach
hangisiyle başlıyoruz …
ben Gregg Araki diyorum…
Araki sinemasını hiç bilmiyorum. Loach sinemasından da izlemediğim hayli film var. Dolayısıyla bana ikisi de uyar.
oscar çekimser
milşin Gregg Araki
Eğer süre bitmediyse, Ken Loach filmlerini bulmam daha kolay olur diye düşündüğüm için Loach diyorum.
oscar ve kadir Gregg Araki yi seçmişlerdi…
rashomon ve okaliptus ise Ken Loach demişlerdi…
bugüne gelirsek milşin Gregg Araki november Ken Loach u tercih etti demek oluyorki eşitlik var…
düğümü çözcek arkadaş xcays … seçiminden sonra film belirlemeye başlayabiliriz…
ken loach diyip eşitliği bozuyorum.
2. Rashomon Sinema günlerinde sinemamızın kapısı Ken Loach filmleriyle açılacak… sıra filmleri belirlemede… ilk teklif benden gelsin…
- Kes
- My Name Is Joe
- Sweet Sixteen
- Ae Fond Kiss…
- The Wind That Shakes the Barley
- It’s a Free World…
- Looking for Eric
- ‘Hidden Agenda’
- ‘Kes’
- ‘The Wind That Shakes the Barley’
- ‘My Name Is Joe’
- ‘Land and Freedom’
- ‘Bread and Roses’
diyorum.
Bu arada… Yanlış hatırlamıyor isem, ‘Kes’ adlı film sevgili Kadir tarafından yorumlanmıştır müstakil bir topikte.
doğru bu durumda kese ayrı bir başlık açılmadan kadirin başlığı altında yorum yapılacak başkaca fikri olan arkadaş yazarsa sevinirim…
okaliptus arkadaşımla listeklerimizde fark var diğer arkdaşların listelerini merakla bekliyorum…
- ‘Poor Cow’ {Zavallı İnek – 1967}
- ‘Kes’ {Kerkenez – 1970}
- ‘Family Life’ {Aile Bağları – 1971}
- ‘Riff-Raff’ {Ayak Takımı – 1991}
- ‘Land and Freedom’ {Ülke ve Özgürlük – 1995}
- ‘Carla’s Song’ {Carla’ nın Şarkısı – 1996}
- ‘My Name Is Joe’ {Benim Adım Joe – 1998}
3 listeyi birlrştitisek sonuç Ken Loach’un tüm filmleri oluyor … diğer listeleri bekleyelim ve ona göre ortak seçkiyi hazırlayıp sinemamızın kapılarını açalım…
Land and Freedom
Carla’s Song
My Name Is Joe
The Wind That Shakes the Barley
Kes
Looking for Eric
diğer arkadaşların listeleri de merakla bekliyorum..
Kes (1970)
Riff-Raff (1991)
Raining Stones (1993)
Ladybird Ladybird (1994)
My Name Is Joe (1998)
Sweet Sixteen (2002)
Ae Fond Kiss… (2004)
sadece sinema…
merhaba arkadaşlar,öncelikle bu siteye emek veren herkese teşekkür ederim…sinema günleriniz hakkında ve formatınız hakkında detaylı bilgi verirseniz sevinirim…
sadece sinemayla ve rashomon halkıyla tanıştığıma çok memnun oldum.teşekkür ederim
hoşgeldin cares…
sinema günlerimiz yönetmen seçkileri üzerine kurulu… yukarıda 5 yönetmen yazmıştım gördüğün gibi onlardan biri oyçokluğu ile seçildi ve bu yönetmenin filmlerinin izlenecek olanlarının blirlenmesi için arkadaşlar seçki sunuyorlar bunların arasından yapılacak seçimlerle belirli gün ve saatte bu filmleri seyredeceğiz… açılacak ayrı bir başlıkta da bu filmlrin yorumlarını karşılıklı yapacağız… ayrıca her zaman yönetmen seçkileri olmayabilir biraz tat ve renk katması açısından arada 5 lik film seçkileride olabilir yada korku filmleri günleri yapılabilir o tamamen süpriz…
teşekkür ederim…
Hoşgeldiniz Ceres, paylaşımlarınızı bekliyoruz.
- ‘Kes’
- ‘Family Life’
- ‘Hidden Agenda’
- ‘My Name Is Joe’
- ‘Land and Freedom’
- ‘Ae Fond Kiss…’
- ‘Ladybird Ladybird’
kadirin listesini merakla bekliyorum..
My Name Is Joe
Kes
Land of Freedom
The Wind That Shakes the Barley
Ae Fond Kiss…
listeye girmeyi kesinleştiren filmler
ayrıca… Ladybird Ladybird, Riff-Raff, Raining Stones, Poor Cow, Family Life filmlerinin türkçe altyazısı yok gözüküyor bu durumda ne yapmamız gerek görüşlerinizi bekliyorum…
ayrıca …
Hidden Agenda
Sweet Sixteen
Looking for Eric
Carla’s Song
filmleri 2 kez istenmiş bunların ya hepsi listeye girecek yada son seçimi kadir yapacak bu konuda da görüşlerinizi bekliyorum…
Bence şu iki defa seçilmiş olanlardan artık kaç tanesi bir diğer kişi tarafından seçilirse, listeye girmeye hak kazansınlar.
Ben de bu arada listeye girişi kesin olup bende olmayan filmleri temin etmeye başlayayım:)
hımm olabilir ama bu seferde kadirin sırtına epey bir sorumluluk yüklenecek neyse :))
yarın bende temine başlayacağım …
ayrıca oscarcığım festivallerle ilgili bir başlık açsak mı nedersin kısa kısa gidilen filmlerin yorumları yapılır yada her film için ayrı mı açalım kararsızlığa düştüm ne dersin … çünkü iyiside çıkıyor kötüsüde kötüler için başlık açmak yersiz bilemiyorum …
Kısa kısa olsa dahi, ayrı başlıklar her zaman daha iyi olur kanaatindeyim. Böylece o filme dilendiği anda ulaşılabilir kolaylıkla. Bazen kısacık birkaç cümle filmi çok iyi anlatır…
Ancak şu olabilir. Festivaller için ana başlık açılıp kısaca orada da filmlere değinilebilir. Altına da film için ayrı bir başlık açılmışsa linki verilir, yönlendirmek için.
İyi geceler…
Listeye girmesi kesinlemşmiş olan filmlerden hiç yazmadan;
-’Looking for Eric’
-’Carla’s Song’ haricinde de ‘It’s A Free World…’ demek isterdim ama bilmem nasıl bir sonuç çıkar ortaya:)
Poor Cow ve Family Life, gerçekten ulaşılması çok ama çok zor filmler.
Yıllar önce izlediğim ‘Ladybird Ladybird’ ve ‘Yağan Taşlar’ da öyle…
Kadir’in seçimiyle Carla’nın Şarkısı da kesinleşenler arasına dahil oldu sanırım.
My Name Is Joe
Kes
Land of Freedom
The Wind That Shakes the Barley
Ae Fond Kiss…
Carla’s Song
kesinleşen filmler arkadaşlar ancak
Hidden Agenda
Sweet Sixteen
Looking for Eric
It’s A Free World
2 şer oy alan filmler ben bu filmlerinde listeye alınması taraftarıyım siz ne dersiniz yoksa yukardaki kesimleşen filmlerle başlayacağız…
Carla’s Song ve Hidden Agenda dışındaki tüm filmleri almış bulunuyorum yakında 2 filmi de bulacağım …
arkadaşlar haftaya start verme düşüncesindeyim en azında herkeste ortak olan filmlerden başlayıp seriyi tamamlayalım…
sevgili arkadaşlar start veriyoruz …
6 Kasım – 13 Kasım arası izlenecek 2 filmi yazıyorum tercihen filmlerin cuma ve cumartesi günleri izlenmesi taraftarıyım ancak sinemamız bu sefer biraz esnek bir çalışma prensibine sahip olacak :) tüm hafta 2 film seanslar halinde gösterilecek ancak filmlerin Galaları cuma ve cumartesi olacak …
evet ilk hafta filmlerimiz şunlar…
My Name Is Joe
Ae Fond Kiss…
açılış tarafımdan perşembe veya cuma günü her iki film içinde yapılack yorumlarla başlığı zenginleştireceğiz film linkleri bu başlıkta verilecek…ayrıca 3 film olsun diyenler varsa bu bana uyar tabi çoğunluk fikri önemli…herkese kolay gelsin sinemamız açılsın artık ve yeni yönetmenlerle devam edelim…
Evet artık başlayalım. Gerçi bu iki filmi henüz bulabilmiş değilim ama yeni gün neler getirir bilinmez. :)
evet başlıyoruz artık november…
ayrıca bu seçki bittikten sonra sinemamız değerli katılımcılara da istekte bulunma hakkı tanıyacak… örneğin ilk olarak november arkadaş 5 film lik özel seçkisini sunabilir… bu da yönetmenlere küçük bir ara anlamına gelir ve november tarafından önerilen 5 film içinden en çok oyu alan film izlenir daha sonra yönetmen seçkileriyle paylaşımlarımıza devam ederiz…
evet november kabul edersen eğer senden Ken Loach filmleri bittikten sonra izleyeceğimiz ilk bireysel 5 filmlik seçki için film sunmanı bekliyor olacağım … bu seçkiyi istediğin zaman hazırlayailirsin hazırladığın zaman oylama başlayacak şimdiden kolay gelsin :)
hatta bir arkadaş daha okaliptus arkadaşta kabul ederse onun da 5 filmlik seçki sunmasını bekliyorum o hafta 2 veya ondan sonraki hafta için güzel ve keyifli bir ara vermiş oluruz…
november ve okaliptus kabul ederseniz film seçkilerinizi bekliyorum…
Zamanı geldi! Başlıyoruz bu hafta da; bu ilk haftaki filmleri değiştirsek süper olacak:) Zira bu iki film henüz inmedi. Haftaya tamamlanır inşallah.
Bu hafta Kes, The Wind That Shakes the Barley, Looking for Eric, Land of Freedom filmlerinden ikisiyle başlarsak çok sevinecem:)
oscarcığım o zaman senin için filmleri değiştiriyoruz :))
Bu hafta ( 6 Kasım – 13 Kasım arası )
Kes
The Wind That Shakes the Barley filmlerini izleyeceğiz cuma cumartesi gala diğer günler matine olacak :) umarım filmler herkeste mevcuttur…
Filmlerin yorumlarını aşağıdaki film isimlerine tıklayarak, filmin sayfasına yapabilirsiniz.
Kes
The Wind That Shakes the Barley
Eyvallah milşinciğim, çok makbule geçti:)
ne demek oscarcığım her zaman ama sende 5 lik filmlerini düşünmeye başla yakında bakarsın sıra sanada gelebilir :))
Tabii ki seve seve bir liste hazırlarım.
Hazırlarım tabii ki.
Yarın başlıyoruz demek. Daha önce izlemediğim ‘The Wind That Shakes the Barley’i merak ediyorum. Sizlerle beraber seyretmek güzel olacak.
The Wind That Shakes the Barley için yarın akşam saatlerine kadar açılışı yapacağım … tekrarlarsam cuma cumartesi gala ama 1 hafta içinde de bu filmleri seyredilebilir…
ayrıca okaliptus ve november listelerinizi bekliyorum yazmanızla oylamamızda başlayack kolay gelsin…
2. Rashomon Sinema Günlerinde 2. hafta ( 13 Kasım – 20 Kasım) izlenecek filmlerimiz şöyle;,
My Name Is Joe
Ae Fond Kiss…
İyi seyirler…
Film yorumları için filmlerin isimlerine tıklayarak, filmlerin sayfasına ulaşabilirsiniz.
My Name Is Joe
Ae Fond Kiss…
herkese selamlar arkadaşlar 2. hafta filmlerini büyük bir keyifle izlememe rağmen yorumlarımı yazamadım bu sebeple 3. hafta filmlerini bayramla birleştirerek sinemamızda daha uzun süre gösterimi ve önceki hafta yorumlarının da tamamlanması fikrindeyim … bu nedenlerle
2. Rashomon Sinema Günlerinde 3. hafta ( 20 Kasım – 4 Aralık ) izlenecek filmlerimiz şöyle;,
Carla’s song
Sweet Sixteen
Land of Freedom
İyi seyirler…
Film yorumları için yukarıdaki film isimlerine tıklayarak, filmlerin sayfalarına ulaşabilirsiniz.
sevgili okaliptus ve november … listeleriniz hazırsa yayımlarsanız çok sevinirim keza bulmak zor oluyor filmleri şimdiden aramaya başlar ve haftasında zevkle seyrderiz…
Listemi hazırladım, epey zor oldu 5 film seçmek ama tercihimi eskilerden yana kullanayım dedim.
- ‘On the Waterfront’ {Rıhtımlar Üzerinde – 1954} / Elia Kazan
- ‘The Night of the Hunter’ {Caniler Avcısı – 1955} / Charles Laughton
- ‘L’année Dernière à Marienbad ‘ {Geçen Yıl Marienmad’da – 1961} / Alain Resnais
- ‘Persona’ {1966} / Ingmar Bergman
- ‘A Woman Under the Influence’ {Etki Altında Bir Kadın – 1974} / John Cassavetes
aslında hepsi demek istiyorum çünkü hiçbirini seyretmedim ama illaki seçmem gerekiyorsa
L’année Dernière à Marienbad diyorum…
Ken Loach için son hafta arkadaşlar…
4.hafta filmleri;
Looking for Eric
It’s A Free World
başlıkları yakında açacağım…
november ve okaliptus arkdaşlarımızın film listelerinden seçilecek filmlerin izlenmesinin ardından 2. yönetmenimizin seçilmesi için işte 2. beşlik liste buyrun kolay gelsin….
geçen listenin ikinci en çok oyu almış yönetmeninin listeye dahil olmasıyla…
1. Gregg Araki
2. Shane Meadows
3. Jean-Luc Godard
4. François Truffaut
5. Andrzej Wajda
Loach’ın Carla’s Song ve Land and Freedom’unu hala izleyemedim. Ancak bugün, yarın izlemeyi düşünüyorum.
November’in listesinden benim de seçimim: ‘Geçen Yıl Marienmad’da’.
Bir sonraki tur için yönetmen seçimim Andrzej Wajda!
bir sonraki yönetmen için benim seçimim de Andrzej Wajda…
Ülke ve Özgürlük’ü, elimdeki Vcd’sini bu hafta sonu tekrar izlediğimin ertesi yorumlayacağım.
November’in listesinden seçimim; ‘A Woman Under the Influence’.
Ben de Andrzej Wajda diyorum.
…
Seçkim;
- ‘Przypadek’ {Kör Talih – 1987} / Krzysztof Kieslowski
- ‘This Sporting Life’ {Sporcunun Hayatı – 1963} / Lindsay Anderson
- ‘La historia oficial’ {Resmi Tarih – 1985} / Luis Puenzo
- ‘Riso amaro’ {Acı Pirinç – 1948} / Giuseppe De Santis
- ‘Zengin Mutfağı’ {1988 – Başar Sabuncu}
okaliptus arkadaşımın seçkisinden de hiç bir filmi seyretmedim zor bir seçim oldu benim için ama tercihim Przypadek…
Seçimlerim;
- ‘L’année Dernière à Marienbad ‘ {Geçen Yıl Marienmad’da – 1961} / Alain Resnais
- ‘This Sporting Life’ {Sporcunun Hayatı – 1963} / Lindsay Anderson
Jean-Luc Godard
Bu ay MGM Movies kanalında da gösterileceğini haber aldığım Hidden Agenda’nın arşivimde Dvd’si mevcut. (Menüsüne bakılırsa netten indirilmiş.) Bu muhteşem filmi tekrar izlemek için artık seyrek gelen eşref saatini kolluyorum. Yönetmenimizin de kadim mevzusu olan “işsizlik” insanda moral bırakmıyor çünkü.
Türkçe altyazılısını bulamadığım Riff Raff ile uzun yıllar önce festivalde tanışmıştım. Loach’ın en sevdiğim filmi olma özelliğini halen muhafaza eder.
Geçen gün aldığım ‘Looking for Eric’i, kısmet olursa ilk kez izleyeceğim.
Kendi listemden ;
- ‘L’année Dernière à Marienbad ‘ {Geçen Yıl Marienmad’da – 1961} / Alain Resnais
Yönetmenler için;
- François Truffaut
Okaliptus’un listesinden ise;
-‘Przypadek’ {Kör Talih – 1987} / Krzysztof Kieslowski
diyorum.
Sevgili arkadaşlar seçkiler için son 1 hafta… Sonra istek dahilinde en çok izlenmek istenen filmleri seyredeceğiz…
Yönetmenlerde durum 3 oyla Andrzej Wajda önde götürüyor bu seçki için de son 1 hafta…
Okaliptuscuğumun seçkisinden -‘Przypadek’ {Kör Talih – 1987} / Krzysztof Kieslowski seçiyorum; hatta seçmekle kalmıyor (gidişata bakılırsa o seçilecek) hemen temin etmeye çalışıyorum:)